Pracownik działu obsługi klienta jest osobą odpowiedzialną za zapewnianie wysokiej jakości obsługi klienta w danym sektorze lub dziale sklepu wielobranżowego. Do głównych obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku pracy należy: dbałość o dobre relacje z klientami, obsługa urządzeń biurowych, realizacja planów sprzedażowych, przyjmowanie płatności i rozpatrywanie reklamacji, kontrola dokumentacji, inwentaryzacja oraz pakowanie towaru.

1Osoby zainteresowane podjęciem pracy na stanowisku pracownika działu obsługi klienta powinny posiadać wykształcenie co najmniej zawodowe, mieć ukończone 18 lat i posiadać aktualną książeczkę do celów sanitarno-epidemiologicznych. Dużym atutem będzie umiejętność obsługi komputera, kasy fiskalnej i innych urządzeń biurowych, a także doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta. Wśród wymaganych cech psychofizycznych znaleźć można dobrą sprawność fizyczną, odpowiedzialność, sumienność, komunikatywność i umiejętność pracy w grupie.

Miejscem pracy pracownika działu jest pomieszczenie zamknięte, sektor sklepu (tzw. market). Jest to stanowisko samodzielne, pod nadzorem i wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z innymi ludźmi, co często prowadzi do sytuacji stresujących. Czas pracy zazwyczaj jest zmianowy. Średnie wynagrodzenie pracowników działu obsługi klienta wynosi od 1400 do 2500 złotych, a jego wysokość zależy od regionu i rodzaju marketu.