Zagrożenia
Każda osoba zatrudniona w dziale obsługi klienta, pracownik działu obsługi klienta Opole, musi się liczyć z faktem, że wykonywane przez nią obowiązki związane są z pewnymi czynnikami, mogącymi wywołać negatywne skutki dla życia i zdrowia. Poniżej przedstawiono spis poszczególnych czynników oraz warunki pracy je wywołujące.
PRZECIĄŻENIE JAKOŚCIOWE PRACĄ
- przerzucanie się z jednej czynności na drugą,
- stała dyspozycyjność,
- stały kontakt z ludźmi,
- złożone zadania umysłowe,
- konieczność ciągłego uczenia się,
- konieczność współpracy z innymi ludźmi,
- udzielanie pomocy innym,
- nieobecność powoduje zakłócenia w pracy,
- odpowiedzialność za podejmowane decyzje,
- odpowiedzialność materialna,
PRZECIĄŻENIE ILOŚCIOWE PRACĄ
- praca wykonywana zrywami,
- presja czasu,
- wysiłek fizyczny.
FIZYCZNE WARUNKI PRACY
- ekspozycja na promieniowanie monitorów,
- praca przy sztucznym oświetleniu,
- niewłaściwa temperatura pomieszczenia (ponad 4 st. C różnicy temperatur podczas zmiany roboczej).
PRZECIĄŻENIE ROLI
- konieczność współpracy z wieloma osobami,
- ciągłe myślenie o pracy w domu.
OGRANICZONY ZAKRES KONTROLI NAD PRACĄ
- sztywne godziny pracy,
- niewielki wpływ na fizyczne warunki pracy,
- brak możliwości decydowania o doborze współpracowników,
- praktycznie niewielki, choć pozornie znaczny, wpływ na decyzje dotyczące organizacji pracy (zależność od dyspozycyjności klienta i ilości pracy do wykonania w biurze).
17 stycznia 2017 at 21:00
Duża stresogenność stanowiska pracy.
19 stycznia 2017 at 12:21
To prawda, presja i przeciążenia powodują duży stres u pracowników.