szkolenieSzkolenia i kursy przygotowujące do wykonywania określonego zawodu są niezbędne i stanowią główny element wdrożeniowy, który umożliwia nowym pracownikom efektywnie wykonywać nowe obowiązki.

W przypadku pracy na stanowisku pracownika obsługi klienta, odpowiedzialnego za sprzedaż, szkolenia przygotowawcze stanowią bardzo ważną kwestię, która nie tylko ułatwia nowo zatrudnionym osobom codzienną pracę z klientem, ale również przynosi zaskakująco szybkie rezultaty firmie.

Tematyka szkoleń, których głównym celem jest podniesienie kwalifikacji sprzedażowych, przede wszystkim dostarcza uczestnikom wiedzy, na temat profesjonalnej obsługi klienta, która odnosi się do:

  • Aktywnego słuchania potrzeb klientów. W przypadku kontaktu bezpośredniego z klientem wystarczy zachowanie kontaktu wzrokowego oraz wysyłanie sygnałów niewerbalnych związanych z naszymi gestami i postawą. Podczas kontaktu telefonicznego, pracownik obsługi klienta musi okazać uwagę rozmówcy poprzez liczne sygnały werbalne, które potwierdzą, że go naprawdę słucha.
  • Rozumienia potrzeb klientów. Pracownicy obsługujący klientów muszą pamiętać, o dostosowywaniu każdego elementu oferty do wyszczególnionych przez klienta potrzeb. Tylko takie działania wpłyną efektywnie i zaowocują dłuższą współpracą.
  • Poświęcania czasu klientom. Klient ma prawo czuć się podczas rozmowy najważniejszy, a pracownik go obsługujący, nie może swoim zachowaniem okazać, że nie ma dla niego czasu.
  • Dotrzymywania obietnic złożonych klientom. To jeden z najważniejszych czynników, który decyduje o przyszłej współpracy klienta z daną firmą. Pracownik obsługi klienta jest zatem zobowiązany do dotrzymania wszelkich złożonych obietnic.