obowiązki zawodoweWspółcześnie obsługa klienta odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu oraz live czatu. Coraz częściej klienci obsługiwani są pośrednictwem mediów społecznościowych, tym sposobem, firmy handlowe oraz usługowe starają się ułatwiać klientom  kontakt z obsługą, odciążając ich przy tym z długotrwałego oczekiwania na połączenie.

Jeszcze kilka lat temu pracownik obsługi klienta miał za zadanie wykonywać i odbierać połączenia przychodzące. Współcześnie zakres obowiązków pracowników obsługi klienta znacząco się poszerzył. Do głównym elementów pracy na tym stanowisku zalicza się szereg działań, które mają na celu ułatwić klientom kontakt z firmą, oraz  dostarczyć im wszelkich niezbędnych informacji. Do głównych zadań pracownika obsługi klienta zalicza się:

  • Informowanie klientów o przetwarzaniu jego danych osobowych
  • Weryfikację danych osobowych
  • Udzielanie odpowiedzi na wszelkie zapytania klientów za pośrednictwem wiadomości elektronicznej, live chatu oraz mediów społecznościowych
  • Przekazywanie spraw, których obsługa klienta nie może rozwiązać do innych działów np. do działu reklamacji
  • Informowanie klientów o czasie dostawy produktów lub usług
  • W przypadku pracy związanej ze sprzedażą: Przygotowywanie spersonalizowanej oferty handlowej dla klientów
  • W przypadku obsługi technicznej: Udzielenie niezbędnych wskazówek np. dotyczących uruchomienia zakupionego urządzenia.
  • Feedback, który ma na celu podtrzymać relacje z klientem