Pracownik obsługi klienta – jak radzić sobie z trudnymi klientami?

trudny klientPracownik obsługi klienta na co dzień spotyka się z wieloma sytuacjami, które generują mnóstwo stresu oraz nieprzyjemnych odczuć. Wiele osób bowiem dzwoni do niego w momentach, kiedy nie są zadowoleni z usług, które oferuje firma. Słuchanie o trudnościach, które dotykają klientów, zwykle nie przebiega w najlepszej atmosferze. Jednak pracownik obsługi klienta musi umieć sobie poradzić nawet z  najtrudniejszymi klientami. Co powinien wiedzieć, żeby ułatwić sobie to zadanie?

Pracownik obsługi klienta powinien znać się jak najlepiej na komunikacji z innymi. Dobrze, jeśli pracodawca decyduje się na przeprowadzenie szkolenia w tym zakresie. Jest to szczególnie ważne, jeśli pracownik obsługi klienta zajmuje się kontaktami z klientami biznesowymi, którzy są szczególnie wymagający. Jednak najlepiej, jeśli pracodawcy inwestują także w pracowników zajmujących się obsługą klientów indywidualnych.

Jeśli jednak pracodawca nie szkoli pracowników, warto, aby spróbowali dowiedzieć się jak najwięcej na temat komunikacji oraz rozwiązywania konfliktów samodzielnie. Przede wszystkim pracownik obsługi klienta musi pamiętać o tym, żeby być bardzo wyrozumiałym dla klienta oraz spróbować się wczuć w jego położenie Czasem jest to dość uciążliwe, ale jeśli podejdziemy do klienta z empatią, szybciej uda nam się dojść do porozumienia.

4 Comments

  1. Tadi

    Zawsze trzeba zachować spokój

    • admin

      Zdecydowanie spokój się przyda 🙂

  2. Marlena

    przede wszystkim trzeba się dowiedzieć od klienta w czym jest problem

    • admin

      To podstawa, inaczej trudno będzie klientowi pomóc.

Skomentuj Tadi Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *